Tämä Tietosuojapolitiikka määrittelee, mitä henkilökohtaisia tietoja keräämme sinulta ja miten käytämme näitä tietoja. Henkilökohtaiset tiedot ovat mitä tahansa tietoja, joista henkilö (jäljempänä ”Käyttäjä”) voidaan tunnistaa.
Rekisterinpitäjällä tarkoitetaan sovellettavien tietosuojasta annettujen lakien mukaisesti Nospe Oy/Kicker.fi -nimistä yritystä (jäljempänä ”Palveluntarjoaja” tai ”me”). Palveluntarjoaja on vastuussa siitä, että henkilötietoja käsiteltäessä noudatetaan tätä Tietosuojapolitiikkaa sekä sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä. Ratkaisuja, joita Palveluntarjoaja tarjoaa (mukaan lukien tuotteet ja palvelut) kutsutaan jäljempänä ”Palveluiksi”. Tätä verkkosivustoa kutsutaan jäljempänä ”Verkkopalveluksi”.
Rekisterinpitäjän yhteystiedot:
Nospe Oy/Kicker.fi (Y-tunnus 2654114-7)
Kellosaarenkatu 7 C
PL 125
00181 Helsinki
asiakaspalvelu@kicker.fi
Puh. 040 660 4800
Jotta voimme palvella sinua parhaamme mukaan, edellyttää se, että keräämme ja käsittelemme joitakin sinua koskevia tietoja. Arvostamme yksityisyyttäsi ja olemme sitoutuneet suojaamaan sitä tämän tietosuojaselosteen, voimassa olevan lainsäädännön sekä yleisen hyvän liiketoimintatavan mukaisesti. Keräämme ja käsittelemme Käyttäjää koskevia henkilötietoja erilaisilla tavoilla, jotka on selostettu jäljempänä.
Käyttäjän henkilötietoja kerätään pääasiassa asiakkaalta itseltään Palveluun rekisteröitymisen tai verkkokaupan käytön yhteydessä. Henkilötietoja kerätään myös asiakkaan suorittamista tilaus- ja maksutapahtumista verkkokaupassa.
Kun Käyttäjä tekee tilauksen Sivustollamme, keräämme tietoja, joita tarvitaan tuotteiden toimitusta varten. Tilauksen yhteydessä keräämme joitakin henkilökohtaisia perustietoja, kuten:
Saatamme kerätä tietoja myös automaattisesti, kun Käyttäjä käyttää Verkkokauppaa.
Nämä tiedot käsittävät:
Käyttäjän aktiivisuuden Verkkopalvelussa, kuten Käyttäjän aktiivisuuden perusteella tallentuvat tiedot sekä muut tiedot, jotka Käyttäjä lataa Verkkopalveluun esim. yhteydenottolomakkeen kautta
Saamme myös teknisiä käyttäjätietoja Palvelustamme, kuten:
Aikaleimoja ja lokitietoja liittyen Verkkokaupan käyttöön.
Tietoja laitteista, joita käytetään Verkkopalveluun pääsemiseksi, mukaan lukien IP-osoitteet ja ohjelmistoversiot. Nämä tiedot saadaan Käyttäjän selainten ja evästeiden avulla.
Käsittelemme henkilötietoja kolmeen pääasialliseen tarkoitukseen.
Jotkin Palveluamme vaativat henkilötietojen käsittelyä. Näin ollen tietojenkäsittely saattaa koskea esimerkiksi tietoja, jotka ovat meille välttämättömiä toimittaaksemme Palvelua Käyttäjälle sekä tarjotaksemme asiakaspalvelua tai laskuttaaksemme Käyttäjää. Luovutamme tietoja palvelun tuottamisen mahdollistamiseksi tietotekniikka-, maksunvälitys-, kuljetus- ja kirjanpito-alalla toimiville yhteistyökumppaneillemme. Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi tilatessasi verkkokauppaasi maksu- tai logistiikkapalveluita tai muita kolmansien osapuolten tuottamia palveluita, joiden tilaus tapahtuu verkkosivustomme tai -Palvelumme kautta. Tietojenkäsittely tässä tapauksessa perustuu Käyttäjän ja Palveluntarjoajan väliseen sopimukseen.
Saatamme käyttää henkilötietoja parantaaksemme Palvelun laatua, ratkaistaksemme Palvelussa havaittuja ongelmia ja kehittääksemme palvelun ominaisuuksia Käyttäjää varten.
Saatamme käyttää henkilötietoja lähettääksemme Käyttäjälle tärkeitä tietoja Palvelusta. Henkilötietoja saatetaan käyttää myös Käyttäjiin kohdistuvan mainonnan, markkinoinnin, suoramarkkinoinnin ja personoidun markkinoinnin tarkoituksiin. Saatamme luoda yleisiä profiileja Käyttäjistä tarjotaksemme parempaa sisältöä ja mainoksia. Käyttäjällä on oikeus kieltää suoramarkkinointi koska tahansa.
Klarna
Jotta voimme tarjota sinulle Klarnan maksutapoja, saatamme kaupan ostotapahtuman yhteydessä välittää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Klarnalle, jotta Klarna voi arvioida, oletko oikeutettu heidän maksutapoihinsa ja räätälöidä nämä maksutavat sinulle. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Klarnan oman tietosuojailmoituksen mukaisesti.
Saatamme antaa henkilötietoja kolmansille osapuolille:
Palveluntarjoaja ei myy Käyttäjien henkilötietoja kolmansille osapuolille.
Pääsääntöisesti emme siirrä Käyttäjien henkilötietoja EU:n/ETA:n ulkopuolelle. Osa luotetuista palveluntarjoajistamme kuitenkin toimii Yhdysvalloissa. Kun nämä palveluntarjoajat tarjoavat meille palveluita, saatamme joutua siirtämään joitakin Käyttäjien henkilötietoja Yhdysvaltoihin. Näissä tilanteissa palveluntarjoajamme ovat sitoutuneet tarjoamaan tietosuojaa Euroopassa koskevien lakien vaatiman riittävän tietosuojan tason sekä noudattamaan Privacy Shield -sopimusta.
Käyttäjän henkilötietoja tullaan säilyttämään vain niin kauan kuin on se tarpeen tässä tietosuojalausunnossa määriteltyjen tavoitteiden täyttämiseksi. Kun laki, meidän oikeutemme tai velvollisuutemme tai Käyttäjän oikeudet tai velvollisuudet eivät enää edellytä Käyttäjän henkilötietojen säilyttämistä, tuhoamme kyseiset henkilötiedot. Teknisten syiden vuoksi tällaisissa tilanteissa henkilötietoja säilytetään varmuuskopioissamme enintään vuoden ennen kuin ne tuhotaan.
Käyttäjällä on oikeus saada ne henkilötiedot, jotka meillä on hallussamme kyseisestä Käyttäjästä. Käyttäjällä on oikeus saada, oikaista, päivittää, muuttaa tai poistaa henkilötiedot koska tahansa. Tietyt tiedot ovat kuitenkin olennaisen välttämättömiä tässä tietosuojalausekkeessa määritettyjen tavoitteiden täyttämiseksi, ja myös laki saattaa edellyttää tiettyjä tietoja. Näin ollen Käyttäjä ei saa poistaa tällaisia henkilötietoja.
Käyttäjällä on oikeus vastustaa tiettyä tietojenkäsittelyä, kuten profilointia markkinointitarkoituksiin. Käyttäjällä on myös oikeus rajoittaa tietojenkäsittelyä siinä määrin kuin sovellettava tietosuojaa koskeva laki tätä edellyttää.
Käyttäjällä on oikeus, lain edellyttämissä rajoissa, tietojen siirrettävyyteen, toisin sanoen oikeus saada henkilötietonsa jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä, konelukuisessa muodossa ja siirtää henkilötietonsa toiselle rekisterinpitäjälle.
Jos Käyttäjä kokee tietojenkäsittelytapamme ongelmaksi, Käyttäjällä on oikeus tehdä valitus Käyttäjän kansalliselle tietosuojaviranomaiselle EU:ssa/ETA:ssa. Suomessa tämä viranomainen on tietosuojavaltuutettu.
Palvelumme ei ole suunnattu alle 16-vuotiaille lapsille. Jos havaitset, että alle 16-vuotias lapsi on antanut meille henkilötietojaan, ole hyvä ja ota yhteyttä meihin käyttämällä ”Rekisterinpitäjä” -osiossa annettuja yhteystietoja.
Käytämme evästeitä tai muita samankaltaisia tekniikoita Verkkopalvelun tarjoamisessa. Evästeet sisältävät nimettömän, yksilöllisen tunnisteen, jonka avulla voimme tunnistaa ja laskea Verkkopalvelussamme vierailevat eri selaimet. Evästeiden käytön tarkoituksena on analysoida ja kehittää Verkkopalveluamme edelleen käyttäjiä paremmin palveleviksi. Käyttäjä voi estää evästeiden käytön tai tyhjentää evästeet selaimen asetuksista. Evästeiden käytön rajoittaminen saattaa vaikuttaa Verkkopalvelun toimivuuteen.
Palveluntarjoaja suhtautuu turvallisuuteen vakavasti. Teemme erilaisia toimenpiteitä suojellaksemme henkilötietoja häviämiseltä, väärinkäytöltä ja niiden luvattomalta saamiselta tai paljastamiselta. Nämä toimenpiteet tehdään ottaen huomioon keräämiemme, käsittelemiemme ja säilyttämiemme tietojen arkaluonteisuuden sekä nykyisen teknologian.
Saatamme muuttaa tätä politiikkaa aika ajoin.
Ole hyvä ja ota yhteyttä meihin, jos sinulla on kysyttävää tietosuojapolitiikastamme tai -käytännöistämme. Voit ottaa meihin yhteyttä käyttämällä ”Rekisterinpitäjä” -osiossa annettuja yhteystietoja.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 13.9.2021 alkaen.
Verkkokauppa
Nospe Oy/Kicker.fi (2654114-7) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen. Alaikäisten tilaajien tulee aina pyytää huoltajan lupa tuotteiden tilaamiselle ennen tilauksen tekemistä. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan www.kicker.fi
verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin ja -kuluihin.
MAKSAMINEN
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com
Maksupalveluna toimii lisäksi Klarna Payments, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.
Saat täydelliset ehdot ja tiedot Klarna laskusta ja tililuotosta alla olevista linkeistä:
Klarnan shoppailupalvelun käyttöehdot
Maksa myöhemmin
Klarnan yleiset luottosopimusehdot
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna ab:n (klarna ab, sveavägen 46, 111 34 stockholm) ehdot. Painamalla ”osta” painiketta hyväksyt Kicker.fi yleiset ehdot.
Walley Checkout
Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai tililuotolla yhteistyössä Walley:n (Collector Bank AB) kanssa. Laskun saadessasi voit maksaa koko
summan kerralla taikka jakaa maksun pienempiin osiin enintään 36 kuukauden ajalle solmimalla tililuottosopimuksen. Laskulla on 30 päivää
maksuaikaa. Laskusta peritään laskutusmaksu 3,95 euroa. Laskun maksimisumma on 5.000 €. Kun valitset maksutavaksi laskun ja sinulle myönnetään laskumahdollisuus, saat tilatut tavarat itsellesi ennen niiden maksamista.
Voit maksaa koko laskun summan kerralla tai, jos sinulle myönnetään mahdollisuus maksaa tililuotolla, jakaa maksun pienempiin osiin maksamalla vähintään laskulla näkyvän vähimmäissumman eräpäivään mennessä. Laskun osissa maksaminen edellyttää, että laskun saatuasi allekirjoitat luottosopimuksen Walley:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi.
Kun
valitset laskulla tai tililuotolla maksamisen, voit tehdä tilauksen
ainoastaan väestörekisterissä olevaan vakituiseen osoitteeseesi. Sinun
tulee olla vähintään 18-vuotias tilaushetkellä ja Walley tekee
luottotietojesi tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Ensimmäinen lasku on
kuluton. Osamaksun korko on 1,66 % kuukaudessa (vuoksikorko 19,9%). Voit
maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit
valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Halutessasi voit maksaa myös suurempia
osamaksueriä. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset
muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta. Saat
täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista
linkeistä: Ehdot ja SECCI.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kicker.fi
Peruuttamisoikeus
Teillä on oikeus peruuttaa tilaussopimus ja palauttaa tuote 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ennen tuotteen palauttamista ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa tilaussopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla asiakaspalvelu@kicker.fi). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Peruuttamisen vaikutukset
Jos peruutatte tilauksenne, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua palautetun tuotteen vastaanotosta. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista, sekä että tuote on hyvin pakattu takasinlähetystä varten. Suurikokoisille ja yli 35 kg painaville tuotteille palautuksen hinta vaihtelee riippuen tavaran koosta. Esimerkiksi 48 kg painavalle 120 x 40 x 60 cm pakkauksessa olevan tuotteen, palautuskustannus on noin 55.00 €. Palautusoikeus koskee vain yksityisasiakkaita ja alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita.
Jos palautettu tuote ei ole uutta vastaavassa kunnossa, palautusta ei hyväksytä, tai palautetulle tavaralle määritellään arvonalennus, joka huomioidaan takaisinmaksussa. Mahdollinen tuotteen takaisinlähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella. Huomioi, ethän teipata, kirjoittaa tai liimata mitään ylimääräistä alkuperäispakkaukseen.
Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot: Kicker.fi tilausnumero, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi.
Palautusosoite:
Nospe Oy/Kicker.fi
Asiakaspalautus
Kellosaarenkatu 7 C
00180 HELSINKI
Paketin noutamatta/vastaanottamatta jättäminen ei ole hyväksytty tapa palauttaa tuote
Huomioihan, että paketin noutamatta jättäminen Posti toimipisteestä ja pakettiautomaatista tai kotikuljetuksen vastaanottamatta jättäminen ei ole asiakaspalautus. Veloitamme 18,00 euron arvosta käsittelykuluja + palautuskustannukset tilauksista, joita ei ole noudettu Postista Postin antaman säilytysajan puitteissa tai kotiinkuljetuksista jotka eivät ole vastaanotettu ennen kuljetusyhtiön säilytysajan päättymistä. Ilmoita aina Kicker.fi asiakaspalveluun sähköpostitse, mikäli aiot jättää paketin noutamatta tai vastaanottamatta. Ollessasi yhteydessä asiakaspalveluumme, otsikoihan viestisi seuraavalla tavalla: "Noutamaton paketti + tilausnumero". Huomioithan, että sinun tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun ennen, kuin paketti lähtee palautumaan Kicker.fi:lle.
Vastuunrajoitus
Nospe Oy/Kicker.fi ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalvelu@kicker.fi
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli paketti on vioittunut kuljetuksessa (kuljetusvaurio), on tästä tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusliikkeen edustajalle. Ilmoita kuljetusvauriosta myös meille, asiaksapalvelu@kicker.fi
Kuluttajan on tehtävä Postilla reklamaatio seitsemän (7) vuorokauden kuluessa paketin vastaanottamisesta. Voit tehdä reklamaation täällä: http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palaute/
Lähetäthän mahdollisimman pian kuvia vaurioituneesta tuotteesta/tuotteista ja paketista Kicker.fi asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@kicker.fi. Ethän hävitä pakkausmateriaaleja.
Toimitustapa ja -kulut
Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen päätuotteille (sähkökulkuneuvot) 5 – 10 arkipäivää ja varaosille ja tarvikkeille 2 - 4 arkipäivää.
Tuotteiden saatavuus
Mikäli tilaat tuotteen, jota ei löydy heti varastosta, otamme sinuun yhteyttä ja ilmoitamme kyseisen tuotteen toimitusajan. Tuotekohtainen toimitusaika ilmoitetaan aina tuotesivulla.
Takuu
Kaikilla Kicker.fi myymillä uusilla tuotteilla on 12 kuukauden laitetakuu joka koskee laitteen mahdollisia valmistusvirheitä. Kulkuneuvojen akkujen takuu on 6 kuukautta. Takuu alkaa siitä päivästä, kun sähköpotkulauta on luovutettu ostajalle, jos laite joudutaan myöhemmin virheen takia vaihtamaan uuteen, takuuaika ei ala alusta. Takuu ei kata normaalia kulumista esim. pintamateriaalissa tai renkaissa. Takuu ei myöskään kata virheellisen tai varomattoman käytön aiheuttamia vikoja tai vaurioita.
Takuun perusteella ei korvata vikoja, jotka ovat syntyneet:
Takuu ei rajoita kuluttajasuojalain mukaista vastuuta. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
Kun toimitat laitteen meille takuuhuoltoon, muista aina liittää mukaan vikaselostus ja kopio tilausvahvistuksesta josta ilmenee laitteen ostopäivä. Kaikista takuuhuolloista on sovittava aina etukäteen asiakaspalvelumme kanssa, asiakaspalvelu@kicker.fi
Muuta
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Kicker.fi. ei vastaa mahdollisista hinnoitteluvirheistä verkkokaupan hinnoissa. Kicker.fi. pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ”selvien hintavirheiden” kohdalla.
Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).